Lure og formiddagsflasken

19. januar 2017

Alder:
7 mdr.

Lure og formiddagsflasken

Kære Helen

Som du ved, så kæmper vi lidt med maden. Nogen gange synes jeg det går lidt fremad og andre dage helt tilbage igen, hvor hun bare er sur og frustreret ved måltidet.

Vi har aldrig fået lange lure om dagen heller men fik i en periode omkring jul i 14 dage så bare 12 timers søvn om natten med mad 1 gang. Lige nu sover hun max 10,5 time om natten med mad en gang og max 3 timer sammenlagt om dagen.

I øjeblikket vågner hun mellem 4-5.30 og får en flaske på 210 ml.

Vågner kl. 6.30 og får morgenmad (pulverhavregrød, da hun ikke vil have alm. havregrød) kl. 7.30. Spiser en fin portion
Flaske kl. 9.40-10 på 165 ml og formiddagslur
Frokost kl. 12.30: Lige nu halv grød og halv gulerodsmos plus fiskedelle i hånden eller andre ting
Flaske kl. 14.30: 165 ml og middagslur
Aftensmad kl. 17.45: En ret på glas som enten er ris, karry, kylling, lasagne eller bøfstroganof.
Flaske kl. 19.20-19.30 på 235 ml og puttes til natten kl. 20-20.15

I løbet af dagen kan hun max sove 1,5 time af gangen og de heldige dage får jeg så to gange 1,5 time. Når jeg ikke får nogen længere ...

Annonce

... lure betyder det også at hun altid er vågen 3-3,5 time mellem hver lur. Det er virkelig hårdt at underholde så længe, hvis ikke vi tager ud af døren. Hun bliver også puttet ret sent til 2. Lur da resten af eftermiddagen ellers er for lang når hun max tager 1,5 time. Hvis hun kun tager 40 min så er den helt gal.

Jeg vil helst undgå at skulle ligge hende til en 3. Lur for det kan jeg så først gære kl. 17.30-18 og det synes jeg simpelthen er for sent.

Kan jeg gøre noget ved hendes rytme så hun får en længere lur?

Som du kan se får hun stadig formiddagsflasken. Egentlig mest fordi jeg ikke rigtig synes jeg kan tage den væk endnu da hun ikke spiser så godt endnu. Men måske den er skyld i at hun ikke spiser bedre?

Hun får intet mellemmåltid om eftermiddagen da det så ligger for tæt på aftensmad og når jeg har forsøgt med frugtmos er hun ikke rigtig interesseret.

Jeg kan ikke rigtig få grovere ting i hende og vil så gerne forsøge med rugbrødshapsere og det er også lykkes nogen gange at få to i hende men så er det slut.

Håber du har nogen råd til det med lure og flaske/mad.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor