Brev:
Lure og formiddagsflasken
19. januar 2017
Alder:
7 mdr.
Lure og formiddagsflasken
Kære Helen
Som du ved, så kæmper vi lidt med maden. Nogen gange synes jeg det går lidt fremad og andre dage helt tilbage igen, hvor hun bare er sur og frustreret ved måltidet.
Vi har aldrig fået lange lure om dagen heller men fik i en periode omkring jul i 14 dage så bare 12 timers søvn om natten med mad 1 gang. Lige nu sover hun max 10,5 time om natten med mad en gang og max 3 timer sammenlagt om dagen.
I øjeblikket vågner hun mellem 4-5.30 og får en flaske på 210 ml.
Vågner kl. 6.30 og får morgenmad (pulverhavregrød, da hun ikke vil have alm. havregrød) kl. 7.30. Spiser en fin portion
Flaske kl. 9.40-10 på 165 ml og formiddagslur
Frokost kl. 12.30: Lige nu halv grød og halv gulerodsmos plus fiskedelle i hånden eller andre ting
Flaske kl. 14.30: 165 ml og middagslur
Aftensmad kl. 17.45: En ret på glas som enten er ris, karry, kylling, lasagne eller bøfstroganof.
Flaske kl. 19.20-19.30 på 235 ml og puttes til natten kl. 20-20.15
I løbet af dagen kan hun max sove 1,5 time af gangen og de heldige dage får jeg så to gange 1,5 time. Når jeg ikke får nogen længere lure betyder det også at hun altid er vågen 3-3,5 time mellem hver lur. Det er virkelig hårdt at underholde så længe, hvis ikke vi tager ud af døren. Hun bliver også puttet ret sent til 2. Lur da resten af eftermiddagen ellers er for lang når hun max tager 1,5 time. Hvis hun kun tager 40 min så er den helt gal.
Jeg vil helst undgå at skulle ligge hende til en 3. Lur for det kan jeg så først gære kl. 17.30-18 og det synes jeg simpelthen er for sent.
Kan jeg gøre noget ved hendes rytme så hun får en længere lur?
Som du kan se får hun stadig formiddagsflasken. Egentlig mest fordi jeg ikke rigtig synes jeg kan tage den væk endnu da hun ikke spiser så godt endnu. Men måske den er skyld i at hun ikke spiser bedre?
Hun får intet mellemmåltid om eftermiddagen da det så ligger for tæt på aftensmad og når jeg har forsøgt med frugtmos er hun ikke rigtig interesseret.
Jeg kan ikke rigtig få grovere ting i hende og vil så gerne forsøge med rugbrødshapsere og det er også lykkes nogen gange at få to i hende men så er det slut.
Håber du har nogen råd til det med lure og flaske/mad.